به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران با اشاره به تکمیل مترو تهران-پرند در دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از ضرورت ها در استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است و به دلیل اینکه شهر جدید پرند دارای دو کاربری مسکونی و صنعتی است. لذا حمل و نقل ریلی، بهترین گزینه برای جابجایی مردم حدفاصل کلان شهر تهران و پرند محسوب می شود.
وی افزود: وقتی شهر صنعتی یا مسکونی در نقطه ای از کشور منجر به جذب جمعیت می شود، حمل و نقل ریلی دیگر یک مد حمل و نقلی نیست بلکه به یکی از ثروت های ملی تبدیل می شود.
نماینده مردم تهران با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برای تکمیل و توسعه قطارهای حومه ای در استان تهران و سایر استان های کشور اظهار داشت: ما در مجلس شاهد پیشرفت کاری و اجرایی پروژه هایی مانند قطار حومه ای اسلامشهر که کارهای اولیه آن انجام شده، هستیم.
اکبری تصریح کرد: توسعه شبکه حمل و نقل در دو بخش جاده ای و ریلی به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که در محافل مختلف به رئیس جمهوری اعلام کرده ام، نباید توسعه زیرساخت های حمل و نقل به بودجه جاری کشور گره زده شود. بلکه باید از طریق تهاتر نفت خام با پیمانکاران این پروژه ها اجرا شوند.
نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از زحمات وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در تکمیل پروژه مترو تهران-پرند، خاطرنشان کرد: هرچه همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی با یکدیگر بیشتر باشد، خدمت رسانی به مردم با سرعت بیشتری انجام می شود و میزان رضایتمندی های عمومی نیز افزایش می یابد.
اجرای ریل گذاری مترو تهران-پرند در سال ۱۳۹۱ به شهرداری تهران به عنوان پیمانکار محول شد و شرکت عمران شهر جدید پرند به منظور تسریع در بهرهبرداری از این مترو، مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در قالب تهاتر و زمین مسکونی برای خرید و نصب تجهیزات و ایستگاه مرکزی به شهرداری پرداخت کرده است.